سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کژی، با دانش راست می شود . [امام علی علیه السلام]

به نام او

حضرت آقا دیروز با تعدادی  از دانشجویان دیدار داشتند .            

چند نکته خیلی جالب در این دیدار نظر مرا جلب کرد :

اول : آقا در تمام این دیدار لبخند می زدند . لبخندی که سه روز قبل در دیدار مسئولین نظام نبود . البته نمی گویم خدای نکرده از دست مسئولین ناراحتند و از دست دانشجویان خوشحال ، نه می گویم امید آقایمان به دانشجو ها بسیار زیاد است .

ایشان در دیدار مسئولین نظام فرموده بودند که :

«امروز بخصوص جوانهاى ما اعتماد به نفسشان از ده سال پیش، از بیست سال پیش بیشتر است  .  .. در زمینه‌هاى علمى، هر کارى که زیرساخت آن در کشور موجود باشد، جوانهاى ما آماده هستند آن را انجام دهند. یعنى هیچ چیزى نیست که ما به جوانهاى دانشمندمان بگوئیم این را دنبال کنید و اینها بعد از اندکى نتوانند؛ مشروط بر اینکه زیرساختش موجود باشد...»

آقایمان به دانشجویان و قشر جوان ایران امید ویژه ای دارند . حواسمان باشد همه سعی مان را در تعالی اسلام و ایران و خوشحال کردن آقایمان بکار گیریم .

 

دوم : حضرت امام خامنه ای فرمودند : «یکى از برادران عزیزمان که اینجا خیلى خوب هم صحبت کردند، اول صحبتشان گفتند که اینجور داریم کار میکنیم تا بدانند هنوز کسانى هستند. این تعبیر «هنوز» را به کار نبرید. هنوز، معنایش این است که انتظار داشتید نباشد. نه، چنین انتظارى نیست  . انتظار و توقع ما درباره‌ى مسئله‌ى انقلاب، خیلى فراتر از این حرفهاست. نگوئید هنوز کسانى هستند. بله، متن جامعه، متن انقلاب است...»

بله ، وقتی رهبرمان و مولایمان این گونه نسبت به جامعه مان نظر دارند و البته نظر کاملا صحیحی هم هست دلیلی ندارد برخی از ما ها سیاه نمایی کنیم و ...

اگر مشکلات جامعه را می بینیم ، باید انها در ذهنمان حلاجی کنیم ، بررسی کنیم و دنبال راه حل برای آن ها باشیم و وقتی راه حل را یافتیم ، مشکل را همراه راه حل آن بیان کنیم .البته بیان مشکلات جامعه به آن دسته از نخبگان و خواص که می توانند در چاره اندیشی به ما کمک کنند هم لازم و ضروری است .

 

سوم : «یکى از جوانهاى عزیز گفتند مثل اینکه نسل جدید اگر بخواهد مسئولیت را به عهده بگیرد، خودش باید وارد میدان شود. من اتفاقاً این را تصدیق میکنم، باید خودش وارد میدان شود؛ منتها وارد میدان شدنش به چه معناست؟ صلاحیت کسب کند؛ صلاحیت علمى، صلاحیت عملى، صلاحیت حضور در میدان. بعضى‌ها هستند کار علمى هم کرده‌اند، عالم هم هستند، دانشمند هم هستند، اما اهل دردسرِ ورود در میدانهاى عملیاتى نیستند. اما اگر کسى میخواهد واقعاً به مسئولیتهاى کشور دست پیدا کند و این را براى خودش مهم میداند، نه خدمت را - بالاخره خدمت، اعم از حضور در مسئولیت است؛ حضور در مسئولیت هم یک جور خدمت است؛ البته خدمت مؤثرتر و عمومى‌تر و بهترى است - خب، این صلاحیتهائى لازم دارد؛ صلاحیت علمى هم لازم دارد، صلاحیت عملى هم لازم دارد، انگیزه‌ى ورود در میدان هم لازم دارد  .  »

در این باره دیگر توضیح نمی دهم ...

البته صحبت های آقا همه اش نیازمند تفکر است و تدبر . بخصوص مطالباتشان از دانشجویان . تا به حال فکر کرده اید که چرا ایشان هفت سال پشت سر هم با دانشجویان طرح ولایتی دیدار داشتند و بعد از آن دیگر دیداری را قبول نکردند؟

همه دانشجویان ما باید ببینند که اقایمان چه خواسته و توقعی از قشر دانشجو و جوان دارند و سپس همان را با تمام توان انجام دهند . آن دو هزار نفری که دیدار رفتند ، نمادین است . سخنرانی آقایمان برای همه دانشجو ها و جوان ها ست .

 متن کامل بیانات امام خامنه در دیدار با دانشجویان

التماس دعا در این ایام استجابت دعا -


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط روح الله 90/5/20:: 6:16 عصر     |     () نظر

درباره

روح الله
بسم الله الرحمن الرحیم نوشتن نه کار ساده ای است که هر کسی بتواند دست به آن بزند و نه از عهده هر کسی بر می آید . یعنی اگر کار ساده ای هم باشد ، ( که نیست ) هر کسی نمی تواند بنویسد... راستش را بخواهید خود به این امر واقفم که نه توان و سواد لازم را دارم برای آنچه قرار است در این قرارگاه مجازی نگاشته شود و نه داعیه آن را. فقط احساس وظیفه ای حس کردم ، که دیگر نمی توان نشست و دست بر دست گذاشت که ... نام این قرارگاه مجازی ِ دلنوشته هایم را رواسی گذاشتم از آن رو که آنچه می نویسم در باره و برای آن هایی است که واقعا جزء رواسی هستند ( رواسی یعنی کوه های استوار ) . و می فرماید :« المومن کالجبل الراسخ » ... بگذریم ... تاسیس ساعت 00:35 بامداد روز دوم رمضان المبارک مصادف با 12 مرداد ماه التماس دعا
صفحه‌های دیگر
منتظر به روز شدنشان هستم ...
لحظه های آبی
► o▌ استان قدس ▌ o ◄
أنّ الارض یرثها عبادی الصالحون
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
کانون فرهنگی شهدای شهریار
****شهرستان بجنورد****
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
خاطرات دکتر بالتازار
بوی سیب
یادداشتهای فانوس
حرم الشهدا
برادران شهید هاشمی
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر)
جبهه فرهنگی امام روح الله مازندران محمودآباد
گروه اینترنتی جرقه داتکو
کوچه باغ شاه تور
هر چی تو دوست داری
این نجوای شبانه من است
لــعل سـلـسـبیــل
ستاره سهیل
*ایستگـــــــــــــــــــــــــــاه انـــــــــــــــــــــرژی*
تنها معبود من
دلگویه های دو خادم
شیطونک
گمنام
آزاد اندیشان
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید
تبریک می گوییم شما به ساحل رسیدید!!!!!
............دوستی با خدا ................
* امام مبین *
دکتر علی حاجی ستوده
fazestan
عاشقانه
بچه مثبت
دلداده هو...
داستان های زیبا +مطالب عاشقانه
مستانه
سر لوحه های موج چهارم
نوستالژی ( کا به توان دو )
ساقی
دختر مسلمان
بچه آدم
انسانیته
حرم
یا زهرا ( سلام الله علیها)
روژمان
سامع سوم
لبیک با امام
تو را من چشم در راه ام ...
نقاش فقیر
منتظری در طوفان
آشپزی آسان
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها